خرید سیم کارت در قبرس

نحوه خرید سیم کارت در قبرس شمالی

0

 

یکی از نگرانی هایی که دانشجویان و خانواده ها دارند، بحث در ارتباط بودن با یکدیگر چه از طریق تلفن و چه از طریق اینترنت هستند. امروزه داشتن سیم کارت معتبر و در دسترس بودن افراد یکی از ضروریات می باشد. در این مقاله قصد داریم شرایط خرید سیم کارت قبرس شمالی و رجیستر کردن تلفن همراه در قبرس را توضیح بدهیم

سیم کارت قبرس شمالی

شرکت های ارائه دهنده سیم کارت

در قبرس شمالی، دو اپراتور معتبر در حال فعالیت می باشند. بهترین اپراتور در قبرس شمالی، ترکسل قبرس شمالی می باشد که سیم کارت های خود را با تعرفه های متفاوت و پکیج های متعدد ارائه میدهد.

ترکسل دارای پکیج دانشجویی می باشد که برای دانشجویان بهترین گزینه است. این پکیج شامل مکالمه رایگان با دیگر خط های دانشجویی در قبرس شمالی است و بسته به پکیج خریداری شده بین 50 تا 200 دقیقه مکالمه با دیگر خط های غیر دانشجویی و دیگر اپراتور را فراهم کرده است. همینطور روی این پکیج ها بین 2 تا 10 گیگابایت اینترنت پرسرعت موجود می باشد.

دیگر پکیج های ترکسل شامل بسته اینترنت، مکالمه بین المللی، مکالمه از طریق اپلیکیشن بیپ، اینترنت مخصوص اپلیکیشن ها مانند واتس اپ و اینستاگرام می باشد

دانشجویان و مسافرین قبرس شمالی باید توجه داشته باشند که ترکسل قبرس شمالی با ترکسل ترکیه متفاوت می باشد لذا سیم کارت خود را حتما در قبرس شمالی تهیه کنید.

نکته: سیم کارتهای ترکسل ترکیه در قبرس شمالی آنتن دهی بسیار ضعیفی دارند، اما سیم کارتهای ترکسل قبرس شمالی در ترکیه نیز به طور کامل قابل استفاده می باشند اما باید توجه داشته باشید که پکیج خود را حتما از مراکز فروش در قبرس یا به صورت آنلاین تهیه کنید.

دیگر اپراتور فعال در قبرس شمالی، شرکت تل سیم قبرس شمالی یا وُدافون می باشد. این اپراتور نیز پکیج های مناسب و مقرون به صرفه ای دارد اما متاسفانه دارای پکیج دانشجویی نیست و با توجه به اینکه از گذشته اکثریت دانشجوها خط های ترکسل را خریداری کرده اند، عزیزانی که خط تلسیم خریداری میکنند برای ارتباط بعضا با مشکلاتی مواجه میشوند.

طبق قرارداد دانشگاه ها، دانشجویان بابت سیم کارت هزینه ای پرداخت نمیکنند و سیم کارت قبرس شمالی از طرف دانشگاه به طور رایگان در اختیارشان گذاشته میشود

البته این سیم کارت ها دارای شارژ نیستند و باید دانشجوها خود برای خرید پکیج متناسب با نیازشان اقدام کنند.

شروع قیمت پکیج ها از 160 لیر و تا 300 لیر برای هر ماه افزایش می یابد.

توجه داشته باشید که امکاناتی که هر اپراتور ارائه میدهد تنها در صورتی که شما پکیج فعال داشته باشید قابل استفاده خواهد بود در غیر این صورت خط سیم کارت شما یک طرفه خواهد بود و تنها قابلیت دریافت تماس را دارید.

 

طریقه خرید و فعال سازی سیم کارت قبرس شمالی

قبرس شمالی دارای سیم کارت و سیستم مخابراتی خود می باشد. برای تهیه سیم کارت مدارک خاصی نیاز نیست و با پاسپورت میتوانید سیم کارت تهیه کنید. پکیج های مختلفی برای سیم کارت ها هست که شما هنگام خرید میتوانید انتخاب کنید. به طور کلی سیم کارت ها و پکیج های ترکسل بهترین گزینه هستند و تماس خط دانشجویی به دانشجویی رایگان است.

رجیستر کردن گوشی همراه در قبرس شمالی

یکی از مسائلی که دانشجویان باید توجه داشته باشند، رجیستر کردن گوشی خود در قبرس شمالی است. طبق قوانینی که از سال 2017 گذاشته شده است، تمامی تلفن های همراه که از خارج از قبرس شمالی خریداری شده و وارد شده اند باید در سیستم مخابرات قبرس شمالی رجیستر بشوند. هر تلفن همراهی که از خارج از قبرس وارد شود، تا 90 از زمان قراردادن و فعال کردن سیم کارت قابل استفاده خواهد بود و بعد از آن باید رجیستر شود. تلفن های همراهی که دارای دو سیم کارت هستند قابلیت تعویض درگاه سیم کارت را دارند و به این صورت 180 روز قابل استفاده خواهند بود. در صورتی که گوشی رجیستر نشود، سیم کارت و خدماتی که مرتبط با اپراتور باشد از کار افتاده و فقط شرایط استفاده از وای فای را دارد

خبر خوب: قبرس شمالی برای رجیستر کردن گوشی، شرایط ویژه ای را برای دانشجویان گذاشته است و هزینه این کار تا حدود 100 -150 لیر است.

توجه کنید که گوشی هایی که از مراکز فروش معتبر در قبرس شمالی خریداری میشوند نیازی به رجیستر کردن ندارند.

 

مدارک مورد نیاز برای رجیسترکردن گوشی:

  • فرم رجیستری (قابل دریافت در مرکز مخابرات و محل رجیستری)
  • شماره IMEI گوشی
  • اصل و دو نسخه کپی پاسپورت
  • برگه دانشجویی و کپی آن
  • هزینه رجیستری گوشی 46.28 لیر ترکیه

توجه کنید که مخابرات مبلغ نقد قبول نمیکند و باید حتما از طریق کارت بانکی پرداختی را انجام دهید.

سپس باید به گمرک مراجعه کنید

گمرک نیز مدارک زیر را از شما میخواهد:

  • تلفن همراه شما
  • اصل پاسپورت
  • مدارکی که از مخابرات دریافت کرده اید

و نهایتا شما برای تایید باید به دفتر تلسیم و یا ترکسل (اپراتوری که در حال استفاده هستید) مراجعه کنید.

در نقشه زیر محل دقیق اداره مخابرات در لفکوشا را مشاهده میکنید.

 

هر ساله به مدت محدودی از اداره مخابرات به دانشگاه مدیترانه شرقی رجوع میکنند و دانشجویانی که در فاماگوستا سکونت دارند میتوانند در این تاریخ ها که از قبل اعلام میشود تلفن همراه خود را در فاماگوستا و دانشگاه مدیترانه شرقی رجیستر کنند.

دانشجویانی که پکیج خدمات ما را دریافت میکنند خدمات رجیستری رو از طریق ما دریافت میکنند و نباید نگران مسائل رجیستری گوشی و … باشند

 

هر دانشجو در طی 48 ماه میتواند تنها یک بار گوشی رجیستر کند، یعنی چنانچه شما تلفن همراه خود را الان رجیستر و در طی این 48 ماه گوشی جدیدی را بخواهید رجیستر کنید، مشمول تخفیف دانشجویی نشده و باید هزینه رجیستری آزاد را پرداخت کنید.

این هزینه بسته به نوع و مدل گوشی متفاوت خواهد بود. دیده شده که برای گوشی های جدید آیفون هزینه رجیستری حدود 2000 لیر هست.

 

قصد مهاجرت و ادامه تحصیل در قبرس شمالی را دارید؟

ما از ابتدا تا انتهااااا در کنار شما هستیم.
CYSTUDIES نماینده رسمی دانشگاه های قبرس شمالی می باشد، دفتر این موسسه در قبرس شمالی دایر است و ما دانشجویان خود را از بدو ورود به قبرس شمالی تا اتمام پروسه ثبت نام و اخذ اقامت همراهی میکنیم. همینطور دانشجویان ما میتوانند در طی دوره تحصیل با ما در ارتباط باشند و همواره تیم ما از آنها پشتیبانی خواهد کرد.

جواب بدهید

Your email address will not be published.