راهنمای ترجمه و تایید مدارک برای پذیرش در قبرس شمالی

چطوری تاییدیه تحصیلی از سامانه سجاد بگیرم و ترجمه مدارک به چه صورت هست؟

0

راهنمای ترجمه و تایید مدارک جهت اخذ پذیرش دانشگاه های قبرس شمالی

برای ثبت نام در دانشگاه های قبرس شمالی، باید مراحل ترجمه و تایید مدارک جهت اخذ پذیرش را پشت سر گذشت.

جمع آوری مدارک برای ارائه به دارالترجمه رسمی

در ابتدا متقاضیان تحصیل در قبرس باید با توجه به رشته خود مدارک مورد نیاز برای پذیرش در مقطع و رشته خود را با توجه به زمان بندی اخذ پذیرش در دانشگاه های قبرس شمالی جمع آوری کنند.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش کارشناسی

مدارک مورد نیاز برای پذیرش کارشناسی ارشد

مدارک مورد نیاز برای پذیرش دکتری

مدارک مورد نیاز برای پذیرش  پزشکی و دندانپزشکی

متقاضیانی که هنوز موفق به دریافت مدرک اصلی خود نشده اند، باید حتما برای گواهی موقت تحصیلی خود اقدام کنند. توجه داشته باشید که دانشگاه به هیچ عنوان در شرایطی که شما یکی از مدارکتان موجود نباشد امکان صدور پذیرش را ندارد

 ترجمه ها باید به زبان انگلیسی یا ترکی استانبولی  باشند. سال ترجمه مدارک خیلی اهمیت خاصی ندارد اما ترجیحا اگر تاریخ سالهای اخیر باشد بهتر است.

این ترجمه باید از طریق مترجمین رسمی و ممهور به مهر وزارت دادگستری(قوه قضاییه) و تائید وزارت امور خارجه باشد.

 طبق قوانین فعلی ابلاغ شده به دارالترجمه های رسمی، مدارک در ابتدا باید در سامانه سجاد ثبت شده و تاییدیه تحصیلی گرفته شود. همینطور شما میتوانید به صورت حضوری از وزارت علوم و پیشخوان دولت نیز تاییدیه تحصیلی خود را دریافت کنید.

 

راهنمای ترجمه و تاییدیه تحصیلی

 

تاییدیه تحصیلی چیست و نحوه دریافت آن

داوطلبانی که قصد ثبت نام در دانشگاه های قبرس و ترجمه مدارک تحصیلی برای پذیرش در قبرس  را دارند ابتدا باید صحت آخرین مدرک تحصیلی خود را به دانشگاه و یا سازمان مربوطه اثبات نمایند که این کار با دریافت تاییدیه تحصیلی امکان پذیر است.

تاییدیه تحصیلی عبارت است از پاسخی که در جواب استعلام از مدرک تحصیلی (ابتدایی، راهنمایی، دیپلم و یا پیش دانشگاهی و ….) فرد فارغ التحصیل ارائه می شود. این تاییدیه به صورت یک نامه محرمانه توسط دفتر پیشخوان دولت از اداره آموزش و پرورش منطقه محل تحصیل فرد گرفته شده و به محل دانشگاه قبولی وی، دارالترجمه رسمی و یا سازمان استعلام گیرنده ارسال می گردد.

جهت اقدام برای اخذ تاییدیه تحصیلی باید ابتدا وارد سایت شوید و مراحل ثبت نام را تکمیل کنید

توجه داشته باشید که سامانه سجاد مرتبط با وزارت علوم می باشد و برای فارغ التحصیلان زیر مجموعه وزارت بهداشت، روش های دیگری باید اقدام شود.

در صورتی که مدرک شما، مدرک موقت هست، نیازی به تاییدیه تحصیلی نیست. همینطور این مدارک از طرف دارالترجمه ترجمه رسمی نمیشوند اما با ترجمه عادی نیز در حال حاضر میتوانیم پذیرش شما را گرفته و سپس برای ارائه مدرک اصلی اقدام کنید.

مدارکی که ترجمه رسمی میشوند، باید به تایید وزارت امور خارجه و دادگستری نیز برسند که عموما دارالترجمه خود این کار را در قبال دریافت مبلغی ناچیز انجام میدهد.

.

اگر ترجیح دادید که مهر وزارت امور خارجه را خود دریافت کنید.:

  • ابتدا اطمینان پیدا کنید که مدارک مهر وزارت دادگستری را دارند.
  • با مراجعه به دفاتر وزارت امور خارجه در شهر محل سکونت مهر وزارت امور خارجه را دریافت نمایید.

وزارت امور خارجه در تمامی شهر های بزرگ دفاتر دایر دارد لذا نیازی نیست به تهران سفر نمایید.

پس از ترجمه و ممهور شدن تمامی مدارک، آن ها را برای ما ارسال نموده و باقی کار ها را ما به عنوان امین و نماینده شما انجام خواهیم داد.

پس از پذیرش نیز از طریق همین وبسایت و ایمیل به شما اطلاع داده خواهد شد تا آماده مراحل بعدی جهت سفر به قبرس شمالی بشوید.

 

قصد مهاجرت و ادامه تحصیل در قبرس شمالی را دارید؟

ما از ابتدا تا انتهااااا در کنار شما هستیم.
CYSTUDIES نماینده رسمی دانشگاه های قبرس شمالی می باشد، دفتر این موسسه در قبرس شمالی دایر است و ما دانشجویان خود را از بدو ورود به قبرس شمالی تا اتمام پروسه ثبت نام و اخذ اقامت همراهی میکنیم. همینطور دانشجویان ما میتوانند در طی دوره تحصیل با ما در ارتباط باشند و همواره تیم ما از آنها پشتیبانی خواهد کرد.

جواب بدهید

Your email address will not be published.