فرودگاه قبرس شمالی

فرودگاه قبرس شمالی کجاست و اسمش چیست؟

0

فرودگاه قبرس شمالی

قبرس شمالی در حال حاضر تنها یک فرودگاه غیر نظامی دارد. این فرودگاه اسمش ارجان ERCAN  با کد یاتا ECN است. تمامی پروازهای ورودی به این فرودگاه از مقصد ترکیه انجام میشود که در لیست زیر میتوانید لیست شهرها و هواپیمایی هایی که پرواز فرودگاه ارجان دارند را مشاهده کنید

فرودگاه ارجان در اصل در زمان جنگ جهانی دوم توسط بریتانیایی ها ساخته شده و به عنوان فرودگاه نظامی استفاده میشد. در آن زمان اسم این فرودگاه تیموُو بود، پس از حمله ترکیه به قبرس، فرودگاه ارجان تغییر کاربری داده و به عنوان فرودگاه اصلی غیر نظامی قبرس شمالی شناخته میشود.

 

ترمینال جدید فرودگاه ارجان قبرس شمالی

 

فرودگاه قبرس شمالی

برنامه های اخیر برای خصوصی سازی فرودگاه ارجان و همچنین برنامه هایی برای بزرگ کردن فرودگاه به منظور افزایش ظرفیت به وجود آمده است. فرودگاه ارجان در حال حاضر دارای یک باند به طول 2.75 کیلومتر و یک اپرون با ظرفیت 7 هواپیما است. اگرچه طول باند برای فرود هواپیماهای بزرگ کافی است، اما برای برخاستن هواپیما کافی نیست. این طرح برای ساخت باند جدید به طول 3200 متر و گسترش باند موجود به 3200 متر، پیش ران و ساختمان ترمینال و با برنامه ریزی پیش بند جدید بیش از دو برابر ظرفیت فعلی هواپیما بوده است

از سال 2019، ترمینال جدید در حال ساخت است. این ترمینال بسیار بزرگتر از ترمینال موجود خواهد بود و دارای 9 پل هوایی خواهد بود.

ترمینال جدید قرار است در 15 نوامبر 2022 افتتاح شود. این ترمینال کاملاً مطابق با استانداردهای بین المللی خواهد بود و در آینده قادر به انجام پروازهای مستقیم خواهد بود. طبق برنامه ریزی های در حال انجام، افتتاحیه این ترمینال با پرواز مستقیم از لندن همراه خواهد بود.

زیر میتوانید عکس های اختصاصی ما را از ترمینال جدید ببینید.

فرودگاه قبرس شمالی فرودگاه قبرس شمالی فرودگاه قبرس شمالی فرودگاه قبرس شمالی

 

 

قصد مهاجرت و ادامه تحصیل در قبرس شمالی را دارید؟

ما از ابتدا تا انتهااااا در کنار شما هستیم.
CYSTUDIES نماینده رسمی دانشگاه های قبرس شمالی می باشد، دفتر این موسسه در قبرس شمالی دایر است و ما دانشجویان خود را از بدو ورود به قبرس شمالی تا اتمام پروسه ثبت نام و اخذ اقامت همراهی میکنیم. همینطور دانشجویان ما میتوانند در طی دوره تحصیل با ما در ارتباط باشند و همواره تیم ما از آنها پشتیبانی خواهد کرد.

جواب بدهید

Your email address will not be published.