نامه مختار چیست و چگونه باید تهیه کرد؟

چطوری نامه مختار بگیریم؟

0

مختار چه کسی هست؟

در هر کشوری، ارگان های مختلف جهت اطمینان از سکونت واقعی افراد در محل ذکر شده ، نیاز به ارائه یک سری مدارک دارند. در قبرس شمالی، این وظیفه بر عهده مختار محله یا کدخدای محله است. مختار از بین اهالی محل انتخاب شده و مورد اعتماد تمامی اهالی منطقه می باشد و وظیفه ارائه برگه تایید محل اقامت شما را برعهده دارد. مختارها از طریق مردم انتخاب، به شهرداری معرفی و نهایتا توسط وزارت داخلی قبرس شمالی تایید و اجازه فعالیت میگیرند.

لیست کامل مختارها در سایت وزارت داخلی قبرس شمالی

برگه مختار به چه دردی میخورد؟

زمانی که شما برای خرید ملک در قبرس شمالی، یا افتتاح حساب بانکی، گرفتن گواهینامه قبرس یا دریافت اقامت قبرس برای خود و همراهان اقدام میکنید نیاز به برگه مختار دارید.

این نامه، نامه ای هست که تایید میکند شما در مکانی که طبق قرارداد ارائه میدهید سکونت دارید. با این حساب همراه داشتن اصل برگه قرارداد اجاره خوابگاه/خانه یا خرید ملک شما الزامی هست. دیگر مدارکی که نیاز دارید شما پاسپورت خود می باشد و مقداری پول.

برگه مختارعموما توسط خودشان تمبر و مهر زده میشود اما بعضی از مختارها تمبر ندارند و باید خودتان تهیه کنید. 

هزینه ای که بابت این کار مختار از شما میگیرد برای هر منطقه و محله متفاوت هست اما به طور کلی این مبلغ چیزی بین 20 تا 50 لیر ترکیه می باشد.

توجه کنید که شما باید حتما به مختار محله خود مراجعه کنید. یعنی اگر به عنوان مثال در منطقه اسکله ساکن هستید، باید به مختار همون منطقه مراجعه کنید و نمیتوانید این برگه را از مختار فاماگوستا بگیرید. مختار با بررسی قرارداد شما این برگه را صادر میکند.

بعضی از مختارها تنها وظیفه شان رسیدگی به امور مختاری است اما اکثر مختارها مغازه دار هستند و کار اصلیشان چیز دیگری است. مثلا یک مختار فاماگوستا سوپرمارکت دارد، دیگری لاستیک فروش است و یکی دیگر از مختارها فقط به امور مختاری رسیدگی میکند.

مختار اسکله نیز مغازه لوازم خانگی دارد.

پیدا کردن مختار راحتترین کار ممکن است، چون همه اهالی محل او را میشناسند.

عکس زیر نمونه برگه مختار می باشد.

 

نامه مختار

 

قصد مهاجرت و ادامه تحصیل در قبرس شمالی را دارید؟

ما از ابتدا تا انتهااااا در کنار شما هستیم.
CYSTUDIES نماینده رسمی دانشگاه های قبرس شمالی می باشد، دفتر این موسسه در قبرس شمالی دایر است و ما دانشجویان خود را از بدو ورود به قبرس شمالی تا اتمام پروسه ثبت نام و اخذ اقامت همراهی میکنیم. همینطور دانشجویان ما میتوانند در طی دوره تحصیل با ما در ارتباط باشند و همواره تیم ما از آنها پشتیبانی خواهد کرد.

جواب بدهید

Your email address will not be published.