کالج دوئا مدیترانه شرقی

معتبرترین مجموعه مدارس در قبرس شمالی و ترکیه

0

کالج دوئا مدیترانه شرقی در شهر فاماگوستا، قبرس شمالی واقع شده است. این کالج یک موسسه خصوصی است که به تدریس دانش آموزان مقطع تحصیلی 1 تا 12 می پردازد. تحصیل در این کالج عمدتا به زبان انگلیسی است. در حال حاضر حدود 400 دانش آموز این کالج بین الملی به تحصیل مشغولند که حدود 6 درصد آنان دانش آموزان بین المللی می باشند. در سال 2011 با توجه به تغییرمالکیت این کالج، نام آن از کالج مدیترانه شرقی به کالج دوئا مدیترانه شرقی تغییر یافت. در این کالج، آموزش راس ساعت 8:15 صبح شروع می شود و در ساعت 15:30 به پایان می رسد. هر جلسه 40 دقیقه است و در یک روز عادی مدرسه دانش آموزان در 9 جلسه شرکت می کنند. حلسات صبح معمولا به دروس تحصیلی اختصاص می بایدو در حالی که جلسات بعداز ظهر مختص دوره ها و فعالیت های اجتماعی می باشند. دروس و دوره های تکمیلی و فوق برنامه نیز بعد از ساعت پایان مدرسه برای دانش آموزانی که به توجه و پشتیبانی بیشتر نیاز داند بین ساعات 15:45 تا 16:25 برنامه ریزی شده است. البته ناگفته نماند که هر مقطع شرایط خاص خود را دارد، یعنی مقاطع 1 تا 6 ساعات درسی کمتری دارند.

کالج دوئا مدیترانه شرقی

برنامه تحصیلی

برنامه تحصیلی دوره متوسطه کالج دوئا مدیترانه شرقی (مقطع ششم تا هشتم) برنامه اجباری مطابق با قوانین و مقررات وزارت آموزش و پرورش را دنبال می کنند. این برنامه با یک برنامه فشرده انگلیسی پشتیبانی می شود. به این صورت که دانش آموزان دبیرستانی کالج دوئا مدیترانه شرقی آموزش و پروش خود را به طور عمده به زبان انگلیسی دریافت خواهند کرد. این کالج زبان انگلیسی را بر اساس استانداردهای بین المللی از طریق یک مدل وابسته به استانداردهای چارچوب مشخص اروپایی دانشگاه کمبریج به دانش آموزان می آموزد. علاوه بر این دوره های زبان انگلیسی، دانش آموزان فرصت شرکت در دوره های زبان فرانسوی، آلمانی و یونانی را نیز خواهند داشت.

 

در این مدرسه دوره متوسطه، یک سیستم جدید آموزش با هدف کسب موفقیت کامل در امتحانات بین المللی توسعه یافته است. این سیستم این فرصت را به دانش آموزان می دهد که دروس مورد علاقه خود را مطالعه کنند. برنامه درسی تحت گواهینامه بین المللی عمومی آموزش متوسطه دو ساله در مقاطع 9 و 10 اجرا می شود. دانش آموزان این کالج جدا از ریاضیات، ترکی و انگلیسی که دروس اجباری هستند، قادر به انتخاب 5 درس به انتخاب خود هستند.

دانش آموزان مقطع یازدهم و دوازدهم ، قادر به گرفتن گواهینامه بین المللی عمومی آموزش متوسطه و با گواهی آموزش عمومی پیشرفته و پیشرفته تکمیلی برای هر یک از موضوعات مورد انتخاب خوب با توجه به نتایج آزمون IGCSE  می باشد. کلاس ها با توجه به سطح دانش آموزان در هر درس تشکیل می شود. از طریق این سیستم آموزش یک رویکرد یادگیرنده محور و مبتنی بر تحقیق برای یادگیری فراهم شده است. در مقاطع یازدهم و دوازدهم دانش آموزان برای آزمون آیلتس نیز آماده می شوند.

کالج دوئا مدیترانه شرقی میزبان دانش آموزان از کشورهای مختلفی از جمله ایران، لبنان، روسیه، انگلستان، آمریکا، پاکستان، مجارستان و آذربایجان می باشد. به عنوان یک مدرسه انگلیسی زبان، این کالج دانش آموزان را برای اخذ گواهینامه بین الملی عمومی آموزش متوسطه و آزمون های دوره متوسطه سطوح پیشرفته و پیشرفته تکمیلی در همه دروس آماده می کند. این کالج مرکز آزمون های کمبریج و Edexcel  نیز می باشد.

سیستم نمره دهی مدرسه و کالج دوئا

 

با توجه به محاسبه معدل:

عالی 85 – 100
خوب 75 – 84
متوسط 55 – 74
زیر متوسط 45 – 54
مردود 44 و پایین تر از آن

معدل دانش آموزان با استفاده از رتبه بندی کیفیت مندرج در جدول بالا محاسبه می گردد. نمرات از 10 در کارنامه ثبت می شوند. معدل بالای 9.5 رتبه ممتاز و معدل بین 8 تا 9.49 بسیار خوب ارزیابی می شود. معدل با توجه به تعداد واحدهای اختصاص یافته به هر درس و در ماه های ژانویه و ژوئن محاسبه می شود.

مقیاس درجه بندی از 10:

عالی 9-10
خوب 7-8
رضایتبخش 5-6
تقریبا مردود 3-4
مردود 1-2
0 درجه بندی نشده – اوراق خالی

کالج دوئا مدیترانه شرقی

فعالیت های فوق برنامه مدرسه

فعالیت های فوق برنامه به اندازه فعالیت های درسی در این کالج اهمیت فراوانی دارند. دانش آموزان می توانند انواع فعالیت های اجتماعی که به آنها این فرصت را می دهد تا خود را نه صرفا به لحاظ تحصیلی بلکه به لحاظ اجتماعی نیز بهبود بخشند، انتخاب نمایند. دانش آموزان فرصت شرکت در برنامه های ورزشی، هنری، درام، موسیقی را خواهند داشت. پروژه های بسیاری از جمله آگاهی اجتماعی و پروژه های بین المللی نیز وجود دارند که دانش آموزان می توانند در آنها شرکت کنند. این فالیت ها به دانش آموزان اجازه می دهد که استعدادهای خود را پیدا کنند و این به اعتماد به نفس آنها نیز خواهد کرد.

کالج دوئا مدیترانه شرقی

آزمون های بین المللی

کالج دوئا مدیترانه شرقی یک مرکز آزمون تایید شده توسط شورای بریتانیا و دانشگاه کمبریج است و مجاز به برگزاری آزمون های IGCSE ، و آزموان سطوح پیشرفته و پیشرفته تکمیلی می باشد. این کالج همچنین یک مرکز وابسته به مهلت آزمون آکسفورد، کمبریج و RSA  یا OCR ، آزمون خصوص پیرسون لندن Edexcel  و کمبریج می باشد.

 

مرکز خدمات پذیرش دانشگاه های و کالج ها

کالج دوئا مدیترانه شرقی یک مرکز ثبت شده در خدمات پذیرش دانشگاه ها و کالج ها است، در نتیجه به دانش آموزان دبیرستانی که علاقمند می باشند خدمات مشاوره جهت انتخاب دانشگاه نیز ارائه می شود.

کالج دوئا مدیترانه شرقی

مدارک لازم  برای ثبت نام در کالج دوئا مدیترانه شرقی

 

  • شناسنامه
  • ریز نمرات دو سال آخر تحصیلی
  • دیپلم یا گواهی تکمیلی
  • گواهی اقامت یا کاری
  • کارت شناساسیی یا کپی پاسپورت
  • کپی پاسپورت از پدر یا مادر
  • مدارک اقامتی
  • اگر تمایل به خرید خانه دارند، قولنامه یا توافقنامه ی اجاره

جهت اقدام شما میتوانید با مشاورین ما در ارتباط باشید تا از ابتدا شما را در پروسه ثبت نام در مدرسه راهنمایی کنند.

 

کالج دوئا مدیترانه شرقی

 

 

قصد مهاجرت و ادامه تحصیل در قبرس شمالی را دارید؟

ما از ابتدا تا انتهااااا در کنار شما هستیم.
CYSTUDIES نماینده رسمی دانشگاه های قبرس شمالی می باشد، دفتر این موسسه در قبرس شمالی دایر است و ما دانشجویان خود را از بدو ورود به قبرس شمالی تا اتمام پروسه ثبت نام و اخذ اقامت همراهی میکنیم. همینطور دانشجویان ما میتوانند در طی دوره تحصیل با ما در ارتباط باشند و همواره تیم ما از آنها پشتیبانی خواهد کرد.

جواب بدهید

Your email address will not be published.