گواهینامه رانندگی در قبرس شمالی

اخذ گواهینامه قبرس شمالی و رانندگی

0

 

گواهینامه رانندگی قبرس شمالی برای دانشجویان

دریافت گواهینامه رانندگی قبرس شمالی برای دانشجویان و ساکنین بسیار راحت است. در گذشته امکان ترجمه کردن اصل گواهینامه توسط بخش امور بین الملل دانشگاه بود اما طی چند سال اخیر تمامی افرادی که قصد رانندگی در قبرس را دارند باید گواهینامه قبرس شمالی را داشته باشند.

براساس شرایط فعلی، کسانی که تازه وارد جزیره میشوند چه به صورت توریستی و چه از طریق اخذ پذیرش دانشگاه یا خرید ملک در قبرس شمالی، تنها تا زمانی که برگه اقامتشان صادر نشده است، شرایط رانندگی با گواهینامه بین المللی خود را دارند

توجه کنید که به محض اینکه برگه اقامت شما صادر شود، در صورتی که پلیس به شما دستور ایست بدهد و گواهینامه قبرس شمالی را نداشته باشید، 100% جریمه خواهید شد.

اخذ گواهینامه قبرس شمالی بسیار راحت هست. بعد از دریافت برگه اقامت خود با مراجعه به یکی از آموزشگاه های رانندگی میتوانید جهت اخذ گواهینامه قبرس شمالی اقدام کنید.

با توجه به شرایط کنونی مدارک لازم:

  • 4 قطعه عکس
  • اصل پاسپورت
  • برگه اقامت
  • هزینه ثبت نام و دوره (در حال حاضر 5000 لیر)

 

لازم به ذکر هست که در قبرس فرمان خودرو ها در سمت راست هستند. دقیقا برعکس آنچه در ایران هست. قبرس در گذشته مستعمره انگلستان بوده و به همین دلیل از آن زمان سیستم رانندگی در قبرس همانند آنچه در انگلیس هست از چپ می باشد.

شما اگر گواهینامه معتبر داشته باشید می توانید به آموزشگاهی که اقدام برای اخذ گواهینامه قبرس شمالی میکنید اعلام کنید که با قوانین کلی رانندگی آشنایی دارید و نیازی به دوره عملی نیست. (به طور کلی 10 جلسه عملی هست با دو امتحان تئوری و یک امتحان شهری)

 

نحوه کرایه کردن خودرو در قبرس شمالی

 

گواهینامه رانندگی قبرس

برای رانندگی در قبرس شمالی، افراد به دو دسته تقسیم میشوند.

  1. توریست و کسانی که هنوز اقامت اخذ نکرده اند
  2. ساکنین قبرس شمالی (از لحظه صدور اقامت قبرس شمالی)

این مساله به این جهت اهمیت دارد که دسته اول از زمان ورود به قبرس شمالی شرایط کرایه خودرو را با داشتن گواهینامه بین المللی و یا ترجمه گواهینامه توسط مراجع قانونی دارند. این افراد مجاز هستند تا زمانی که اقامت قبرس شمالی برایشان صادر میشود با همراه داشتن این مدارک رانندگی کنند.

دانشجویان تازه وارد و خانواده هایشان در این دسته قرار میگیرند.

اما ساکنین قبرس یعنی کسانی که از طریق خرید ملک درقبرس شمالی اقامت گرفته اند و یا دانشجویان به محض صدور برگه اقامتشان از این دسته خارج و به دسته دوم میپیوندند.. این دسته باید هرچه سریعتر برای اخذ گواهینامه قبرس شمالی اقدام کنند

 

توجه داشته باشید که پلیس راهنمایی و رانندگی قبرس شمالی نسبت به تخلفات بسیار حساس است و جرایم بسیار سنگینی بابت هر نوع تخلفی در نظر گرفته که سالیانه نیز بر مبالغ جریمه رانندگی در قبرس شمالی اضافه میشود. از صفحه تخلفات و تعرفه جریمه های رانندگی در قبرس شمالی میتوانید این مبالغ رو مشاهده کنید.

خرید خودرو در قبرس شمالی

قصد مهاجرت و ادامه تحصیل در قبرس شمالی را دارید؟

ما از ابتدا تا انتهااااا در کنار شما هستیم.
CYSTUDIES نماینده رسمی دانشگاه های قبرس شمالی می باشد، دفتر این موسسه در قبرس شمالی دایر است و ما دانشجویان خود را از بدو ورود به قبرس شمالی تا اتمام پروسه ثبت نام و اخذ اقامت همراهی میکنیم. همینطور دانشجویان ما میتوانند در طی دوره تحصیل با ما در ارتباط باشند و همواره تیم ما از آنها پشتیبانی خواهد کرد.

جواب بدهید

Your email address will not be published.