شرایط کار در داخل دانشگاه های قبرس شمالی

شرایط کار در دانشگاه و تاثیر آن در بورسیه و حقوق دریافتی

0

کار در دانشگاه

شرایط کار در داخل دانشگاه

خوشبختانه در دانشگاه های قبرس شمالی، بخش های مختلف دانشگاه شرایط کار برای دانشجویان را فراهم کرده اند. دانشجویان فارغ از جنسیت شرایط کار در دانشگاه را دارند.

در دانشگاه های قبرس شمالی بخش هایی که دانشجویان میتوانند کار کنند به سه دسته تقسیم شده است.

  1. فعالیت در بخش های آموزشی (آکادمیک) دانشگاه
  2. فعالیت در بخش های اجرایی (مدیریت) دانشگاه
  3. فعالیت در کافه ها، رستورانها و خوابگاه های دانشگاه

دانشجویان بسته به مقطع و رشته و البته زمان آزاد خود میتوانند در یکی از این بخشها فعالیت کنند

جا دارد این نکته را بگوییم که تقاضا برای کار در داخل دانشگاه بسیار زیاد است و در نتیجه برای اینکه شما انتخاب شوید باید جزو اولین نفرات برای اقدام باشید.

شرایط اقدام برای کار در دانشگاه های قبرس شمالی

برای اقدام برای کار در دانشگاه های قبرس شمالی، شما نیاز به گذراندن پروسه عجیبی ندارید. یک رزومه نیاز دارید و طبیعتا قدرت تکلم کافی به زبان انگلیسی یا ترکی. سپس رزومه خود را به بخش مربوطه میدهید. عموما از شما درخواست برنامه درسی نیز میشود تا با توجه به زمان آزاد شما بررسی شود که شرایط همکاری با شما را دارند یا خیر.

حقوق و مزایای کار در داخل دانشگاه های قبرس شمالی

به طور کلی به جهت نزدیکی محل فعالیت فارغ از دسته بندی، محل تحصیل و محل اقامت، کار در دانشگاه همیشه بیشترین مزیت را دارد.

اما به جز این موارد، دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری نیز میتوانند با کار در دانشگاه بورسیه خود را بالاتر برده و شامل بورسیه 100 درصدی شوند. البته تنها زمانی کار در دانشگاه منجر به ارتقای بورسیه میشود که شما در بخش آکادمیک یا مدیریت دانشگاه مشغول به فعالیت باشید.

حقوق دریافتی برای هر مقطع تحصیلی و بازه زمانی از 1000 لیر شروع و تا 10،000 لیرترکیه متفاوت است

به طور کلی شما میتوانید به عنوان دانشجوی فول تایم یا پارت تایم در دانشگاه کار کنید.

بیشترین میزان حقوق دریافتی را دانشجویان دکتری (بعد ازامتحان جامع) دارند و کمترین را دانشجویان پارت تایم کارشناسی.

دانشجویان دکتری دانشگاه مدیترانه شرقی در نظر داشته باشند که با توجه به اینکه دانشگاه برای ورودی دانشجویان این مقطع بورسیه ای در نظر نگرفته است، با اشتغال در دانشگاه میتوانند شامل بورسیه 50-100 درصدی شوند و همینطور حقوق دریافت کنند.

با این شرایط کلیه شهریه دانشجویان توسط دانشگاه پرداخت میشود و ماهیانه حقوق نیز دریافت میکنند. برای کسانی که پارت وقت استخدام میشوند، نصف شهریه پرداخت میشود یعنی شامل بورسیه 50 درصد میشوند.

در هر نیمسال تحصیلی ۲متقاضی از هر کشور از ۱۰۰%بورسیه برخوردار میگردد.  همچنین در صورت کسب معدل بالا در هر نیمسال تحصیلی به هر دانشجو ۵۰ درصد از شهریه از طرف دانشکده تخفیف داده میشود لازم به ذکر میباشد که اگر  دانشجو قبلا از تخفیف شهریه استفاده کرده باشد جمعا هیچ مبلغی برای شهریه ترم بعد پرداخت نخواهد کرد.

قصد مهاجرت و ادامه تحصیل در قبرس شمالی را دارید؟

ما از ابتدا تا انتهااااا در کنار شما هستیم.
CYSTUDIES نماینده رسمی دانشگاه های قبرس شمالی می باشد، دفتر این موسسه در قبرس شمالی دایر است و ما دانشجویان خود را از بدو ورود به قبرس شمالی تا اتمام پروسه ثبت نام و اخذ اقامت همراهی میکنیم. همینطور دانشجویان ما میتوانند در طی دوره تحصیل با ما در ارتباط باشند و همواره تیم ما از آنها پشتیبانی خواهد کرد.

جواب بدهید

Your email address will not be published.