قوانین ورود و خروج حیوانات در قبرس شمالی

حیوانات خانگی در قبرس شمالی

0

قبرس شمالی یکی از کشورهای حامی حیوانات می باشد و به بهداشت و نگهداری حیوانات اهمیت ویژه ای میدهد. طبیعی هست که برای ورود هر حیوانی به خاک جزیره قوانین و شرایطی که دولت اعلام کرده رعایت شود. در سال های اخیر به دلیل مهاجرت بیشتر، دولت قوانین سختگیرانه تری در این زمینه اعمال کرده است و بعضا کسانی که اطلاعات کافی نداشته اند با مشکل مواجه شده اند. در این مقاله قصد داریم تمامی شرایط و ضوابط ورود حیوانات خانگی (به خصوص سگ و گربه) را برایتان شرح دهیم.

 

در ابتدای مقاله نگاهی به مدارک و شرایط کلی که نیاز می باشد، می اندازیم

  • انتقال از طریق همراهی مسافر
  • میکروچیپ
  • واکسیناسیون کامل
  • آزمایش تیترهاری
  • مجوزها، فرم‌ها و جداول درخواستی قبرس
  • اخذ مجوز ورود پت از کشور قبرس شمالی
  • هر نفر حداکثر ۳ حیوان خانگی

حیوانات در قبرس شمالی

شرایط و قوانین نگهداری از حیوانات خانگی در قبرس شمالی

همانطور که پیشتر گفتیم، قبرس شمالی حامی حقوق حیوانات می باشد و به همین جهت قوانین سختگیرانه ای را گذاشته است. اما بیشتر این قوانین جهت آسایش و امنیت حیوانات می باشد. اگر شما نیز دارای گربه یا سگ باشید و قصد داشته باشید که پت های خود را به قبرس شمالی بیاورید قطعا سوالاتی در ذهن خواهید داشت.

داشتن میکروچیپ برای حیوانات الزامی است

میکروچیپ ها در واقع ردیابهایی هستند که در صورت گم شدن حیوانات به راحتی بتوان آنها را پیدا کرد. به همین جهت یکی از الزامات ورود حیوانات به قبرس شمالی، داشتن میکروچیپ می باشد.

اولین شرط ورود حیوانات میکروچیپ است و در واقع بدون داشتن میکروچیپ هیچ کدام از مدارک دیگر اعتبارندارند. در ضمن میکروچیپ کاشت شده باید استاندارد قبرس شمالی را داشته باشد.

تمامی چیپ‌ها باید از استاندارد ایزو ۱۱۷۸۴ و ۱۱۷۸۵ پیروی کنند، و در صورتی که چیپ استاندارد نباشد، مسئولیت آن به عهده صاحب حیوان است.

واکسینه کردن حیوانات خانگی الزامی است

یکی دیگر از شرایط ورود حیوانات خانگی و نگهداری آنها، تکمیل بودن واکسیناسیون است.واکسیناسیون پت شما باید کامل باشد و طبق قوانین قبرس شمالی، نباید بیشتر از یک سال از آخرین واکسن ویروسی گذشته باشد.

از واکسن‌هایی که باید برای حیوانات خانگی زده شود می‌توان به واکسن هاری، و واکسن مقاوم کردن در برابر بیماری اشاره کرد. البته لازم به ذکر است که برای واکسینه کردن حیوان، حداقل باید ۱۲ هفته از تولد او گذشته باشد، و میکروچیپ در بدن او کار گذاشته شده باشد.

گواهی سلامت

یکی دیگر از قوانین نگهداری از حیوانات خانگی در قبرس شمالی، داشتن گواهی سلامت معتبر برای حیوان است. این گواهی باید در داخل قبرس تهیه شود، و برای مسافران این گواهی موقت و با اعتبار ۱۰ روز صادر می‌شود. در صورتی که قصد خرید ملک و اقامت  طولانی مدت در قبرس شمالی را داشته باشید، می‌توانید نسبت دریافت گواهی مدت دار، بعد از ۱۰ روز اقدام کنید.

همچنین در صورتی که حیوان خانگی شما به سفر برون مرزی برده شود، گواهی سلامت آن باطل خواهد شد، و دوباره برای دریافت آن باید اقدام کنید.

مراحل انتقال حیوانات خانگی از ایران به قبرس شمالی

مدارک مورد نیاز برای خروج حیوانات از ایران شامل موارد زیر است:

گواهی سلامت دامپزشکی بخش خصوصی (مدت اعتبار این گواهی از تاریخ صدور یک هفته می‌باشد)
شناسنامه بهداشتی و یک برگ کپی از صفحه اول (مشخصات حیوان) و صفحه‌ای که برچسب آخرین واکسن هاری و دیگر اقدامات بهداشتی در آن درج شده است.
کارت میکروچیپ و یک برگ کپی از آن (شناسایی در پرندگان با کاشت میکروچیپ و یا نصب حلقه پا امکان پذیر می‌باشد)
اصل گذرنامه مسافر و یک برگ کپی از صفحه مشخصات
خروج حیوانات نام برده شده درلیست citis به همراه مسافر (نظیر کاسکو، کاکادو، عروس هلندی و…) علاوه بر احراز شرایط مذکور مستلزم دارا بودن گواهی citis از سازمان محیط زیست کشور ایران و اجرای مقررات قرنطینه دامپزشکی کشور مقصد می‌باشد
جهت صدور مجوز برای سگ و گربه باید حداقل ۱۴ روز از تزریق آخرین واکسن هاری گذشته باشد
جهت خروج از کشور اعتبار مجوز صادره ازتاریخ صدور حداکثر ۱۰ روز می‌باشد
حداکثرتعداد حیوانات خانگی همراه مسافر (سگ و گربه ۲ قلاده – پرنده زینتی ۱۰ قطعه)
ارائه فیش واریزی برای هر قلاده سگ و گربه ۲۲۰۰ ریال و هر قطعه پرنده ۱۱۰۰ ریال به حساب سیبا ۲۱۷۳۸۳۱۲۰۷۰۰۱ به نام اداره کل دامپزشکی استان تهران نزد شعب بانک ملی (توجه داشته باشید که این مبالغ امکان دارد تغییر کند)
مقررات فوق الذکر جهت خروج حیوانات به صورت همراه مسافر به خارج از کشور می‌باشد

مدارک مورد نیاز برای ورود حیوانات به قبرس شمالی شامل موارد زیر است:

کاشت میکروچیپ
واکسیناسیون هاری
پس از واکسینه شدن حیوان باید حتماً اطلاعات واکسیناسیون در گواهی بهداشتی بین المللی و شناسنامه ثبت شود که این اطلاعات شامل:

سن حیوان
شماره میکروچیپ و تاریخ دقیق تزریق میکروچیپ
تاریخ دقیق انجام واکسیناسیون
نام واکسن و شماره سری واکسن و تاریخ انقضاء آن
تاریخ واکسیناسیون یادآور (که باید زمان واکسیناسیون با محاسبات شرکت سازنده واکسن هم خوانی داشته باشد)
تست خون جهت اندازه‌گیری تیترآنتی بادی هاری
نمونه خون باید حداقل ۳۰ روز پس از واکسیناسیون هاری گرفته شود و باید به یکی از آزمایشگاه های مورد تأیید اتحادیه اروپا فرستاده شود (این ۳۰ روز باید از روز بعد از واکسیناسیون محاسبه گردد)

تست خون باید تیتر آنتی بادی را IU/ML 5/0 و یا بیشتر از این مقدار نشان دهد.

اگر تست خون توسط آزمایشگاه قابل قبول اعلام گردد، حیوان سه ماه بعد از نمونه گیری اجازه ورود به این کشور را دارد.

اخذ نامه تعهد به عدم استفاده تجاری

اخذ اجازه نامه ورود از قبرس شمالی حداکثر یک ماه قبل از سفر

 

قصد مهاجرت و ادامه تحصیل در قبرس شمالی را دارید؟

ما از ابتدا تا انتهااااا در کنار شما هستیم.
CYSTUDIES نماینده رسمی دانشگاه های قبرس شمالی می باشد، دفتر این موسسه در قبرس شمالی دایر است و ما دانشجویان خود را از بدو ورود به قبرس شمالی تا اتمام پروسه ثبت نام و اخذ اقامت همراهی میکنیم. همینطور دانشجویان ما میتوانند در طی دوره تحصیل با ما در ارتباط باشند و همواره تیم ما از آنها پشتیبانی خواهد کرد.

جواب بدهید

Your email address will not be published.