سرمایه گذاری در قبرس شمالی

چرا قبرس شمالی؟

0

یکی از سوالات اولیه درباره سرمایه گذاری در قبرس شمالی این هست که چرا قبرس؟ در ادامه به اختصار دلایل و شرایط سرمایه گذاری در قبرس شمالی را برایتان توضیح میدهیم.

 

چرا قبرس؟

قبرس شمالی جزیره ای که سراسر تاریخ است. جزیره قبرس یکی از جادویی ترین مکان های دنیاست و قبرس شمالی بخشی از این جزیره پر رمز و راز است که عطر و بوی مدیترانه در آن موج می زند. با سفر به بهشتی ترین بخش مدیترانه بناهای تاریخی با بیش از ۱۰ هزار سال پیشینه، میراث فرهنگی برجسته و گنجینه های باشکوه انتظارتان را می کشد. در ادامه الی گشت را همراهی کنید تا از دلایل سفر به قبرس شمالی بگوییم.

در کشور قبرس شمالی خبری از بی امنی نیست. سیستم های امنیتی در این کشور روز به روز در حال پیشرفت است به این ترتیب به سادگی می توان به این نتیجه رسیده که کشور قبرس شمالی می تواند یک مکان بسیار امن برای زندگی محسوب شود. در این کشور برای کودکان بهترین سیستم های امنیتی دیده می شود به طوریکه کودکان می توانند وارد حیطه تحصیل و رشد شوند و هیچ تهدیدی شامل حال آنها نشود.

بانوان به هیچ عنوان در این کشور درگیر بی امنی نیستند و می‌توانند با خیالی راحت مشغول به کار شوند. دزدی در کشور قبرس شمالی در سال های اخیر بسیار کم شده است اما در کل چه خوب است که حواسمان به کیف پولمان باشد. در این کشور هیچ کس به شما تعرض نخواهد کرد. رتبه امنیت کشور قبرس شمالی روز به روز بیشتر می‌شود و خوشبختانه گزینه خوبی برای زندگی است.

در این کشور بانوان بی سرپرست می توانند از دولت کمک بخواهند و همینطور کودکان بد سرپرست نیز زیر نظر دولت به رشد می رسند.

درباره وضعیت امنیت در قبرس شمالی با کلیک روی این متن بیشتر بخوانید

سرمایه گذاری در قبرس شمالی

يكي از اهداف اصلي در سياست توسعه و عمران دولت, ترويج القاء سرمايه گذاري خارجي در تمامي بخش هاي اقتصادي است.

در جهت جذب سرمايه گذاري خارجي و ارتقاء رفاه اقتصادي در قبرس, دولت سياست سرمايه گذاري خارجي را  آزاد كرده است.
مراحل اداري نيز ساده تر شده.

در اکثر موارد محدودیتی در زمینه سرمایه گذاری خارجی وجود ندارد.

کاغذبازی ها و تشریفات اداری برای سرمایه گذاری بسیار کم است.
در نتيجه, شركت هاي خارجي اكنون فرصت سرمايه گذاري و ايجاد تجارت و بازرگاني را در قبرس با شرايط برابر با سرمايه گذاران محلي دارند.

و هيچگونه تفاوتي بين شركت هاي خارجي و قبرسي وجود ندارد.

مهمترين عواملي كه قبرس را به عنوان يك مركز بازرگاني بين المللي ارايه مي دهند و از مزایای سرمایه گذاری در قبرس شمالی به شرح زير است:

  • موقعيت سوق الجيشي واقع در تقاطع بين سه قاره و ارايه خدمات به عنوان پاسگاه اروپايي خاورميانه
  • نظام آزاد سرمايه گذاري مستقيم خارجي
  • ساده تر شدن مراحل اداري براي بدست آوردن مجوزهاي ضروري و
  • توافقنامه هاي متقابل سرمايه گذاري با ۱۷ كشور
  • هزينه هاي پايين برنامه ريزي و عملكرد
  • نيروي كار واجد شرايط بالا, تحصيلكرده و آشنا به چندين زبان
  • قراردادهاي دو جانبه مالياتي با ۴۰ كشور
  • آزادي نقل و انتقال (تبديل) ارز خارجي
  • فراهم بودن منطقه آزاد
  • راندمان قانوني, خدمات حسابداري و بانكداري
  • استاندارد اروپايي زندگي
  • آب و هواي دلپذير و ويژگي هاي جغرافيايي مطلوب
  • عالي ترين سطح تكنولوژي مخابراتي
  • كشور دموكراتيك (مردم سالاري) با بازار آزاد اقتصادي
  • ثبات سياسي
  • ميزان پايين بزهكاري, يكي از كمترين ها در جهان

 

از مزایای مهاجرت به قبرس شمالی و سرمایه گذاری، درآمدزایی از طریق بخش توریست جزیره می باشد که سالیانه در حال افزایش میباشد.

قبرس شمالی یک کشور بسیار مهم در دریای مدیترانه می باشد که در منطقه ای استراتژیک و حایت در بین آسیا اروپا و آفریقا قرار گرفته است. جمهوری قبرس شمالی دارای فرهنگی عمیق و بسیار قدیمی می باشد. کشور قبرس شممالی در سالهای اخیر با توجه به بهبود شرایط بین المللی برای این کشور رشد خوب و روز افزونی داشته به طوری که این کشور در زمینه هایی همانند حمل و نقل و بخش های حقوقی و خدماتی توسعه ی فراوانی داشته. با این همه کشور قبرس شمالی هنوز به دنبال افزایش سرانه های اقتصادی و رونق بخشی بیشتر به اقتصاد می باشد.

در سال گذشته قبرس شمالی ۳۲ درصد شرایط مهاجرتی را به این کشور و جزیره ی زیبا بهبود بخشیده تا سرمایه گذاری در این کشور با پتانسیل بالا بیش از پیش افزایش یابد. لازم به ذکر است که کشور قبرس شمالی از نظر سرانه های زندگی در شرایط بسیار بالا و ایده آلی قرار دارد و از نظر کیفیت زندگی شرایط بسیار مطلوبی دارد. یکی دیگر از مزایای کشور قبرس وحود شرایط اری مناسب برای نسل جوان است که شرایط را برای جوانانی که از بیکاری رنج می برند بسیار مساعد کرده. طی سال گذشته سرانه ی بیکاری ۱۸ درصد در این کشور کاهش یافته که عدد بسیار قابل توجهی می باشد.

از موارد بسیار مهمی که در قبرس شمالی دیده می شود امنیت فراوان این کشور است به شکلی که کیف قاپی و دزدی به ندرت دیده می شود که این مورد باعث افزایش روند مهاجرت به این جزیره شده است  در واقع در این کشور شرایط به شکلی است که افراد می توانند به سادگی به تحصیل و کار خود بپردازند. دولت قبرس شمالی درراستای افزایش امنیت تلاش های بسیاری کرده است. یکی دیگر از روش های ورود به کشور قبرس شمالی از طریق ویزای توریستی است که در لیست اقامت موقت قرار دارد و فرد باید در زمان تعیین شده به کشور خود باز گردد در این روش شرایط به این صورت است که شما باید مدارک لازم اعم از گذرنامه معتبر، دو قطعه عکس و همینطور مدرک مربوط به شرایط مالی را ارائه دهید.

آب و هوای خوب

قبرس شمالی یکی از سالم ترین آب و هواها را دارد. در این منطقه تقریبا خبری از بادهای سرد، برف و یخبندان نیست. بارش، معمولا به شکل بارندگی است اما گاهگاهی هم که در رشته کوه های گیرنه برف می آید هنوز به زمین نرسیده آب می شوند! سردترین ماه سال ژانویه (دی) است و متوسط دمای هوا در این ماه به ۱۰ درجه ساتی گراد می رسد. گرم ترین ماه سال جولای (تیر) است و متوسط دمای سال در این ماه هم حدود ۴۰ درجه سانتی گراد است. متوسط دمای سالانه قبرس حدود ۱۵ درجه سانتی گراد است.

غذاهای خوشمزه

غذاهای قبرس شمالی تمامی ندارد! در اینجا سر میز شام مزه ها و شیرینی هایی را می بینید که فقط مخصوص قبرس هستند. پا به هررستورانی که بگذارید با غذاهای لذیذ به همراه شیرینی های خوشمزه محلی از شما پذیرایی می کنند البته که در آن ها غذاهای بین المللی هم پیدا می شود. یکی از غذاهای خوشمزه و منحصربفرد قبرس «پفتالی کباب» است که در آن گوشت به شکل توپ های گرد در می آید. این جزیره پنیر معروف و خوشمزه ای دارد که پیشنهاد می کنیم حتما آن را امتحان کنید.

طبیعتی متنوع

طبیعت نسبتا دست نخورده و بکر قبرس شمالی، تنوع زیستی قابل توجهی را در خود جای داده است. حدود ۱۹۰۰ گونه گیاهی در جزیره وجود دارد که ۱۹ تای آن ها بومی و مخصوص قبرس شمالی هستند. فکر می کنید این تنوع فقط برای نواحی خارج شهر است؟ نه! حتی در مناطق شهری هم تنوع زیادی وجود دارد. مطالعاتی که روی کرانه رودخانه Pedieos در حوالی شهر نیکوزیا، پایتخت قبرس انجام شده خبر از ۷۵۰ گونه گیاهی مختلف می دهند که ۳۰ تای آن ها ارکیده هایی هستند که فقط بومی قبرس اند. یکی از گونه های ارزشمند، لاله  medoþ است که فقط در روستای Tepebaþý پیدا می شود و حتی در سال جشنواره هایی هم برای این گل برگزار می شود.

جایی مناسب برای تحصیل

برای تحصیل به دنبال جایی مناسب و دانشگاهی خوب می گردید؟ قبرس شمالی ۸ دانشگاه بین المللی و بیش از ۴۰ هزار دانشجو دارد که از نقاط مختلف دنیا به این منطقه آمده اند. «دانشگاه مدیترانه شرقی» و «دانشگاه بین المللی قبرس» دو دانشگاه مهم و معروف قبرس شمالی اند که خیلی ها به شوق تحصیل در این دو دانشگاه به این جزیره می روند.

اخذ پذیرش رایگان دانشگاه های قبرس شمالی

دریا، آفتاب، سواحل شنی

زیبایی های طبیعی قبرس شمالی بیشتر از همه در سواحل آن خلاصه شده است. همین که پا به این سواحل می گذارید دریای زلال و شن و ماسه های طلایی حسابی ذوق زده تان می کنند. مدتی از زندگی خسته کننده و روزمره فاصله بگیرید و آرام ترین خلیج های دنیا را در قبرس کشف کنید. در حالی که خورشید سوزان به قبرس شمالی لبخند می زند تن به آب بزنید و با آب های زلال مدیترانه خنک شوید. حتی اگر ویتامین دی بدنتان کم است می توانید روی آفتاب این جزیره برای بالا بردن ذخایر ویتامین دی بدنتان حساب کنید!

همین که صبح می شود فعالیت های اکوتوریستی درهای خودشان را به روی شما باز می کنند تا وارد دنیای جدیدی شوید. در هنگام ظهر با خوب نیمروز انرژی دوباره ای بگیرید و خودتان را برای شبی طولانی و لذت بخش آماده کنید. در هنگام شب همراه با نسیم خنک و ملایم دریا شام اصیل قبرسی به همراه یک لیوان لیموناد بخورید.

درباره آب و هوای قبرس شمالی

تفریحات هیجان انگیز

قبرس شمالی از مکان های خوب دنیا برای غواصی است چون این جزیره یکی از طولانی ترین فصل های غواصی دنیا را دارد. در این غواصی، هیجانی منحصربفرد را تجربه می کنید و چشمتان به جاذبه ای تاریخی در کف دریا روشن می شود: یکی از قدیمی ترین کشتی شکسته های دنیا! دریای عمیق و آبی قبرس جان می دهد برای کسانی که دوست دارند دنیای زیر آب را تماشا کنند. فکر می کنید غواصی تنها تفریح این جزیره است؟ سخت در اشتباهید! کوهنوردی، پاراگلایدینگ، کارتینگ، پینت بال و گلف از دیگر تفریحات پرطرفدار اینجاست. گلف از ورزش هایی است که روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می کند و همه این ها به خاطر آب و هوای عالی قبرس است! چون می توانید در قبرس در تمام مدت سال گلف بازی کنید و از تماشای دریای مدیترانه و کوه ها لذت ببرید.

حیات وحش متنوع

در شبه جزیره «کارپاس» پارک ملی ای هست که در آن حدود ۱۰۰۰ الاغ وحشی قبرسی وجود دارند. این الاغ ها که تحت حمایت دولت قبرس هستند آزادانه در این پارک ۳۰۰ کیلومتر مربعی زندگی می کنند. این شبه جزیره، حیات وحش متنوع و جنگل های نسبتا بزرگی دارد و این الاغ ها از معروف ترین حیوانات آن هستند. در سواحل قبرس شمالی صدها لاک پشت دریایی و لاک پشت های سبز رنگ تخم گذاری می کنند و همه این تخم ها در اواخر تابستان سر از تخم بیرون می آورند.

خرید ملک در قبرس شمالی

 

پروسه خرید ملک در قبرس شمالی

می توان گفت که پروسه خرید خانه در قبرس از سایر کشورهای اطراف دریای مدیترانه بسیار آسانتر می باشد. هر چند که نباید از یک سری نکات مهم نیز صرف نظر کرد. در مرحله ی اول باید نوع ملکی که مورد پسندتان است را انتخاب کرده و بر روی قیمت توافقات لازم را انجام دهید.

سپس به یکی از مهمترین قسمت ها یعنی انتخاب و به خدمت گرفتن یک وکیل و یا به عبارتی دیگر اعطای وکالت نامه به یک فرد معتبر جهت انجام امور اداری می رسیم.بدین وسیله در زمان عدم حضور شما در قبرس شمالی ، وکیل کلیه مسایل مربوط به مسایل قانونی ازجمله تاییدیه سند و درخواست دریافت مجوز خرید برای ملک شما را از شورای وزیران دریافت میکند.

تنها مدرک مورد نیاز برای تنظیم سند پاسپورت متقاضی بوده و به هیچ وجه سختی در این کار وجود ندارد و به سادگی انجام پذیر است و شما قادر خواهید بود به عنوان یک فرد خارجی به راحتی مالکیت قطعی و صد در صد بر ملک خریداری شده داشته باشید. زبان سند به انگلیسی می باشد و در صورت درخواست شما این سند به فارسی نیز ترجمه می شود.

قرارداد به صورت دو نسخه ای می باشد که یک نسخه در اختیار خریدار و دیگری در اختیار فروشنده قرار خواهد گرفت. تمامی نسخه ها دارای قدرت اجرایی برابر میباشند. مشخصات کل زمین مجتمع و تاریخهای رسمی ثبت آن و مدارک شماسایی مالک کل مجتمع و سازنده بهمراه تمام مدارک ثبتی و پاسپورت خریدار در این قرارداد پیوست شده و به اداره ثبت املاک قبرس شمالی تسلیم خواهد شد.

در اینجا پروسه خرید ملک در قبرس شمالی قید میشود:

۱ – در مرحله ی اول خریدار از ملک مورنظر بازدید کرده و سپس در رابطه با قیمت با فروشنده به توافق دست می یابد.

۲ – یک قرارداد رسمی که شامل قیمت و شرایط پرداخت و اطلاعات خریدار و فروشنده می باشد توسط وکیل خریدار که از پیش تعیین شده تدوین می گردد. زمان پرداختهای قسطی و یا مرحله ای و نیز تاریخ اتمام پرداختها می بایست در قرارداد فروش ذکر شود. زمانی که ملکی نو ساز، در دست ساخت و یا پیش فروش را خریداری میکنید، طبق روال معمول شرکت فروشنده شرایط پرداخت اقساط را مشخص می کند.

۳ – وکیل، با بررسیس سند از در رهن نبودن سند و یا عدم بدهی قبلی اطمینان لازم را حاصل می کند.

۴ – خریدار ،حق وکالت که حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ پوند میباشد را به وکیل پرداخت می کند.

۵ – فروشنده و خریدار هردو (و یا اگر وکیلی که وکالت تام دارد) قرارداد را امضا می کنند. بر اساس این قرارداد شما می توانید برای دریافت اقامت خود اقدام کنید.

۶ – خریدار پرداخت اول را به فروشنده انجام میدهد ( معمولا ۳۰ درصد که قبلا در حین نوشتن قرارداد به توافق رسیده شده) و ۰،۵ (نیم) درصد از قیمت فروش برای تمبر مالیاتی.

۷ – وکیل که به عنوان نماینده خریدار، درخواست کسب مجوز خرید را به شورای وزرا ارسال می کند.

۸ – مدت زمانی که طول می کشد تا مجوز خرید صادر شود معمولا بین ۳ تا ۶ ماه می باشد.

اتباع خارجی اجازه خرید یک قطعه زمین به مساحت ۱۳۸۸ متر مربع، خانه، آپارتمان و یا ساختمان را دارند. (زن وشوهر به عنوان یک فرد حساب می شوند مگر اینکه دو فامیلی مختلف داشته باشند).

هزینهای مضاف هنگام خرید ملک:

∙ تمبر مالیاتی – ۰،۵ درصد از قیمت خرید ملک
∙ مالیات بر ارزش افزوده – ۵ درصد از قیمت ملک
∙ هزینه انتقال سند – ۳ درصد از قیمت خرید ملک
∙ مالیات سالیانه املاک – 1 لیر به ازاء هر مترمربع

نوع سند در قبرس شمالی

۱ – سند‌های ترکیش (Turkish) – سند متعلق به زمینی است که صاحب آن از ابتدا قبرسی و اهل قبرس شمالی بوده و هم اکنون هم این ملک در قبرس شمال قرار دارد. یعنی هیچ مناقشه و دعوایی بر سر مالکیت این ملک وجود نداشته و ندارد. این نوع سند گرانترین نوع اسناد ملکی در قبرس شمالی است.

۲ – سند‌های معاوضه ای (Exchange) – این املاک معاوضه‌ای بوده که مالک آنها، ملک را با ملکی‌ که در قبرس جنوبی داشته معاوضه کرده که این نوع نیز کاملا امن میباشد.

۳ – سند‌های تی‌ ‌ام دی یا معلق (TMD) – این املاک دارای وضعیت مشخص نیستند و یا در پروسه معاوضه قرار دارند. تا حد امکان باید از خرید و ساخت و ساز در این املاک احتراز نمود چون امکان فسخ مالکیت در شرایط اتصال و یکپارچگی قسمت های شمالی و جنوبی و تشکیل جمهوری قبرس وجود دارد.

توجه: تمامی املاک پیشنهادی و قابل واگذاری توسط ما با درج رسمی در سند دارای اسناد ترکیش یا معاوضه ای بوده و قابل استعلام از اداره ثبت اسناد قبرس می باشد.

 

خرید ملک در قبرس شمالی

نحوه دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری در قبرس شمالی

برای اقامت در مدت زمان بیش از سه ماه در سرزمین قبرس شمالی احتیار به دریافت اقامت این کشور می باشد. فرآیند اخذ اقامت بسیار آسان بوده و تنها ۲۱ روز کاری زمان خواهد برد. برای دریافت مجوز اقامت از طریق خرید ملک و یا ثبت شرکت باید پس از انجام مراحل خرید و ثبت مدارک مربوطه را با ادارات مورد نیاز ارائه کنند. اعتبار این نوع اقامت یک ساله بوده و می بایست سالانه تمدید شود. پس از گذشت ۷ سال از اقامت در این کشور و تمدید سالانه افراد قادر خواهند بود اقامت دایم کشور قبرس شمالی را بدست آورند.

 

اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق خرید ملک

 

یکی از بهترین و آسان ترین راه ها برای دریافت اقامت قبرس شمالی از طریق خرید ملک می باشد. بعد از ثبت رسمی ملک بنام خریدار، این شخص باید مدارکی از قبیل عکس و کپی پاسپورت و گواهی ناظر محلی برای اسکان و همچنین کپی و اصل قرارداد مهر شده در اداره ثبت و برگه گواهی سلامت ( شامل آزمایش خون ایدز و هپاتیت که در اینجا از متقاضی گرفته می شود) را برای انجام روند اداری همراه داشته باشد. پس از آن خریدار به اداره مهاجرت مرکزی در لفکوشا مراجعه نموده و مهر پاسپورت اقامت یک ساله برای او و خانواده ثبت می گردد. همچنین دفترچه صورتی رنگ اقامت با عکس و مشخصات خریدار به او تسلیم خواهد شد که هر ساله برای تمدید اقامت مورد نیاز است.

 

اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری در قبرس

 

اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت راه دیگری میباشد. بعد از ثبت شرکت در اداره ثبت متقاضی میتواند مراحل اخذ اقامت را آغاز کند.

 

ثبت شرکت در قبرس شمالی

 

مدارک لازم براي ثبت شرکت در قبرس شمالی با ۱۰۰% مالکيت:

• داشتن اصل پاسپورت و حضور متقاضي

• سرمايه شرکت حداقل ۱۰۰ هزار دلار امریکا که مي بايست حدود ۱۰ روز در بانک موجود باشد

 

هزينه های سرمایه گذاری در قبرس

 

• ۳۵۰۰ دلار آمريکا هزينه هاي ثبت

• پرداخت هر ماه ۴۰۰ لير ترکيه بابت مشاوره هاي مالي

• خريد يا اجاره محل شرکت در قبرس شمالی که مي بايست قبل از ثبت شرکت انجام پذيرد

توجه داشته باشید برای انجام این موارد حتما با افراد متخصص مشورت کنید تا روند انجام کار با سرعت و دقت با انجام برسد.

می توان گفت که روند خرید ملک در قبرس شمالی از سایر کشورهای اطراف دریای مدیترانه بسیار آسانتر می باشد. هر چند که نباید از یک سری نکات مهم نیز صرف نظر کرد. در مرحله ی اول باید نوع ملکی که مورد پسندتان است را انتخاب کرده و بر روی قیمت توافقات لازم را انجام دهید.

سپس به یکی از مهمترین قسمت ها یعنی انتخاب و به خدمت گرفتن یک وکیل و یا به عبارتی دیگر اعطای وکالت نامه به یک فرد معتبر جهت انجام امور اداری می رسیم.بدین وسیله در زمان عدم حضور شما در قبرس شمالی ، وکیل کلیه مسایل مربوط به مسایل قانونی ازجمله  تاییدیه سند و درخواست دریافت مجوز خرید برای ملک شما را  از شورای وزیران دریافت میکند.

تنها مدرک مورد نیاز برای تنظیم سند پاسپورت متقاضی بوده و به هیچ وجه سختی در این کار وجود ندارد و به سادگی انجام پذیر است و شما قادر خواهید بود به عنوان یک فرد خارجی به راحتی مالکیت قطعی و صد در صد بر ملک خریداری شده داشته باشید. زبان سند به انگلیسی می باشد و در صورت درخواست شما این سند به فارسی نیز ترجمه می شود.

قرارداد به صورت دو نسخه ای می باشد که یک نسخه در اختیار خریدار و دیگری در اختیار فروشنده قرار خواهد گرفت. تمامی نسخه ها دارای قدرت اجرایی برابر میباشند. مشخصات کل زمین مجتمع و تاریخهای رسمی ثبت آن و مدارک شماسایی مالک کل مجتمع و سازنده بهمراه تمام مدارک ثبتی و پاسپورت خریدار در این قرارداد پیوست شده و به اداره ثبت املاک قبرس شمالی تسلیم خواهد شد.

 

 

 

قصد مهاجرت و ادامه تحصیل در قبرس شمالی را دارید؟

ما از ابتدا تا انتهااااا در کنار شما هستیم.
CYSTUDIES نماینده رسمی دانشگاه های قبرس شمالی می باشد، دفتر این موسسه در قبرس شمالی دایر است و ما دانشجویان خود را از بدو ورود به قبرس شمالی تا اتمام پروسه ثبت نام و اخذ اقامت همراهی میکنیم. همینطور دانشجویان ما میتوانند در طی دوره تحصیل با ما در ارتباط باشند و همواره تیم ما از آنها پشتیبانی خواهد کرد.

جواب بدهید

Your email address will not be published.